Svårt!!

Igår ställdes jag inför ett dilemma. Ett dilemma som jag har ett par dagar att välja sida på. Vad dilemmat handlar om jag jag tyvärr inte avslöja, men för eller senare kommer det nog fram.

   Detta dilemma är mer som ett vägskäl. Ett vägskäl där båda vägarna verkar förnuftiga, bara att det handlar om att priotera. Vad vill jag priotera? Vad vill jag välja? Vad händer om jag väljer fel? Alla dessa frågor snörrar i mitt huvud, och jag kan inte på något sätt få bort frågorna. Även när jag har valt kommer jag ju tänka Har jag verkligen valt rätt? Och i dessa frågor finns det svar, men kommer svaren ifrån mig eller ska jag lyssna på andra? Och hur lyckas jag göra det utan att berätta om vad mitt vägskäl gäller?
   Det värsta med detta är inte valet i säg. Utan att det e så olikt mig. Jag brukar har svar på det mesta som har med känslor och val att göra. Även om det kanske inte är rätt svar så har jag alltid ett. Vad finns det förnuftet nu? Alla de svar har gett, vart är de nu? Om det är någon gång man behöver sin personlighet och att komma ihåg vad för bra saker man har sagt så är det ju inför val.

   Hur vet jag? När vet jag? Varför måste jag veta?

Det som jag tror är viktigaste inför sådana val är att man känner efter. Men vad är det man ska känna efter? Är det den svaga magkänslan man har, eller ska man välja efter moral och vad som förväntas av en? Men i slutändan handlar det ändå om mig. Mitt val, mitt liv. Men man får fortfarande göra det med respekt till andra. Men får man respekt tillbaka? Eller blir det bara att jag ska forma mig efter att få respekt? Vad är viktigaste egentligen, den socialakompetensen man förlorar, eller att vinna sig själv?

Många gånger har jag tänkt att man ska ha en bra socialkompetens, men fortfarande vara ärlig med sig själv. Och det funkar jag inte utan att folk respekterar än.

Vill jag eller vill jag inte?

Nu ska jag iväg ett par dagar, så det blir mycket tänk för mig, men vi ses när kommer hem igen!
P&L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0