Skoldag nummer 2

Nu är andra skoldagen avklarad, men dock ett tag tills mitt första "schoolbreak" är. Första stoppet blir praktik v 41-45. As kul! Kommer kanske få praktisera med designern för märket Emilio som som säljs på MQ, och detta, som ni säkert vet, är något jag verkligen vill. Fatta att få spendera drygt 4v med en riktig deigner, och förstå vad man kan lära sig av detta! Apropå att vilja så kan jag för övrigt berätta att igår när vi satt och snackade projektarbete så satt jag och skakade! Bokstavligt talat! Så mycket vill jag att det ska gå i lås, och så exlaterad e jag! Underbart! :D

Imorgon så står en del saker på agendan. För det första har jag min första sömnadslektion där jag (förmodligen) ska jobba sjukt effektivt för att hinna med allt. Sedan blir det ett ganska kort möte med hela klassen och en föreståndare för myrorna. För vi som vill så finns det en möjlighet att välja bort kundarbeten (där vi syr/lagar/fixar grejer till kunder) och istället gå till myrorna, välja de plagg man tycker om och sedan sätta sig ner och sy om detta till haute couture kläder (jag hoppas ni alla vet vad detta betyder.) Det kommer ju själv klart inte bli som riktifga haute couture plagg eftersom tyget e beganat. Men iallafall så kommer dessa sedan säljas på myrorna. Så då får ni shoppa loss i mina och min klass kläder!
   Efter detta möte blir det lite lunch, sedan börjar vi sätta igång med projektet (yeeey!) När skoldagen sedan kommer vara slut blir det en snabb middag, sedan ett långpass på Danilo (provjobba.) Håll tummarna för mig att jag har så pass mycket energi att jag kan visa dom att det e jag som förtjänar jobbet!

Ja, det va det jag hade att berätta för nu läget. Eller vänta lite; (Lisa, jag har pratat med läraren och Paris fashion week kan bli av! :D)

Så,
P&L

Kommentarer
Postat av: Olivia

vad är haute couture? ;) haha.

Va roligt, satsa verkligen järnet imorgon så kommer det gå som smort :D

2008-08-26 @ 18:18:10
URL: http://oliviaaeriksson.blogg.se/
Postat av: lisa

looooveli broder, just loveli!! hoppas vi hinner ta en snabb kaffe imorgon, och tjöta ihop oss. love


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0